egy átfogó művészetkommunikációs programcsomag kifejlesztése és közvetítése.
célja: a galéria és a ZSKN közönségének kialakítása.
A program elsősorban a jövő kortárs generációját mint kiemelten fontos célközönséget szólítja meg; célja a következő nemzedékek vizuális művészeti nevelése.
A program szerepe, hogy az általános-, ill. középiskolás fiatalokhoz szervezett módon közelebb hozza a kortárs képzőművészet, a vizuális kultúra elmeit, segítse a kortárs kultúra befogadását, művek, médiumok, tendenciák megértését és kritikai értékelését, amelynek révén művészeten túlmutató aktuális társadalmi, szociális folyamatok jelenítődnek meg.
Fontos szándéka a programnak, hogy a foglalkozások segítségével, a multimediális eszközrendszer használata közvetítésével a résztvevőket kreatív gondolkodásra, alkotótevékenységre késztesse.
A művészetkommunikációs szolgáltatás kifejlesztésében olyan országosan ismert, aktív szakmai stáb (művészek, művészettörténészek, a vizuális kultúra kutatói)
vennének részt, akik az elmúlt években/évtizedekben alakították a hazai művészetpedagógia gyakorlatát és módszertanát. Ld. székesfehérvári képtár, Miskolci Múzeum, Paksi képtár, Műcsarnok, LUMU
A programsorozatba bekapcsolódhatnak egyének és csoportok (osztályok, vagy más közösségek).
Ideálisan egy olyan programcsomag kifejlesztése perspektivikus, amely a normál tanterv kerettárgyaiba integrálódik,
de önálló ismeret- és foglalkoztatás-típusként is működőképes.
Elemei:
- csoportos foglalkozások az oktatási és a kiállítási intézményekben, ill. egyéb helyszíneken
- multimédiás foglalkoztató- és oktató-anyag (programtól és helytől függetlenül felhasználható), CD-n, ill. on-line
- foglalkoztató füzetek, kiadványok
- „kulturális GPS”, virtuális múzeumlátogatás, kulturális túrák, stb.
- A város mint kulturális jelenség vizsgálata-kutatása
Módja és célja:
- célcsoport: óvodák, általános iskolák, középiskolák, művészetet kedvelő közönség
- minden célcsoporthoz más és más programmal lehet megszólítani, a Pécsi Galéria kiállítási programjaihoz igazítva 1- 1,5 órás foglalkozatási programcsomagot tervezünk. A foglalkozások heti rendszerességgel történnek
- A múzeumpedagógiának a maga szerény módján, hiszen keveset találkozik ugyanazzal a csoporttal, támogatnia kell a pozitív családi és iskolai nevelési folyamatokat
Együttműködési prioritások az oktatási tárcával:
- az általános iskolai tananyagban meg kell, hogy jelenjen ez a program, hasonlóan, ahogy az örökség is bevezetésre került
- a csoportok szállítására is kell megoldást találni, a helyi tömegközlekedéssel egyeztetve, ki kell eszközölni egy megbízható folyamatos konstrukciót.*
Tervezett források:
- OFA és egyéb nemzetközi pályázat,
- erre a programhoz az Önkormányzatnak kell, hogy csoportosítsanak a pécsi galériához szakmailag alkalmas státuszokat, ha nincs ilyen szabadítsanak fel.
* Hemrik László: A kortárs művészet múzeumpedagógiai megközelítésének lehetőségei.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése